Skip to content

Tilde is back.

05 November 2009
tags:
by

Det har varit en intensiv period för mitt forskningsprojekt vid Danshögskolan som bland annat innehållit olika delredovisningar som Cirkushjärtan på Stadsteatern och på en konstnärlig forskningskonferens i Bergen.

Nu är jag precis hemkommen från London där Inside out har spelat i tre veckor för utsålda hus. Jag satt i salongen med hela Cirkörs personal då vi hade tagit oss lyxen att åka dit och njuta av vår föreställning allihop. Det var en helskum känsla för det kändes som att vara hemma i Sverige. Men engelsmännens förmåga att skratta och applådera på helt andra ställen än den svenska publiken fick en att påminnas om var vi var…

Jag har fått fina och fantastiska brev från människor i publiken och jag vill passa på att tacka för dom här:

Thank’s to all of you who has written to me after seeing the show! It is so cool and warming to get to share your experiences and see what the show has started!

Vi har även blivit hyllade av den engelska pressen och fått ett par totalsågningar som är välbehövliga för att man inte ska bli för uppblåst. Bl.a. tyckte en rescencent att:

Tilde Björfors borde vara lite mindre filosofisk och ha lite mindre idéer!

Om han bara visste hur rätt han har och hur jag kämpar med att försöka hålla styr, fokus och riktning på min konstant exploderande hjärna….

Nu är jag på språng in i möte om ett nytt spännande och läskigt projekt..

Hyllningar av Inside out i London 🙂

Evening Standard

Daily Express

Sunday Times

The Stage

Camden New Journal

Slideshow Circus Magazine

Online Review London

Extra Extra

Show and Stay

Mindre bra kritik 😦

Financial Times

The Guardian

I kväll är det bokrelease på nya boken

Inuti ett cirkushjärta på bokhandeln

KONST-IG på Åsögatan 124.


Kom dit vid sjutiden och fira med oss!


Kram, Tilde

Inuti ett cirkushjärtaUppslag

No comments yet

Leave a Reply

